18.1 C
Deurne
maandag 16 september 2024
TOP-BANNER-ANIM-3-SEC
Home- DeurneNog meer klachten over Deurnes autobedrijf; ‘Stress van het wakker liggen is...

Nog meer klachten over Deurnes autobedrijf; ‘Stress van het wakker liggen is het ergst’

Er zijn nieuwe klachten binnengekomen over autobedrijf MVS Auto in Deurne. Bij eerder onderzoek van Omroep Brabant in samenwerking met DMG bleek dat mensen daar een auto kochten, maar die nooit kregen. Of ze kregen een voertuig vol mankementen. Bij de politie liggen inmiddels 13 aangiftes. Meer mensen willen hun verhaal delen over MVS. Twee van hen hebben een civiele rechtszaak gewonnen. Maar zelfs winst bij de rechter betekent nog niet altijd het einde van het verhaal.

“We wachten nog steeds op geld”, zegt Marianne Smit uit het Limburgse Swalmen die autobedrijf MVS met succes voor de rechter sleepte. “Het geeft zo’n stress, je hebt een vonnis in handen en je moet nog steeds achter je geld aan.” Het aankoopbedrag voor de auto die ze kocht, heeft Marianne terug, maar de proceskosten niet. Ze heeft een deurwaarder in moeten schakelen.

Marianne kocht in 2022 een auto bij MVS. “Bij de proefrit kwam er stank uit de airco. Het was gewoon een kwestie van laten reinigen, zo werd gezegd. Toen we de auto kregen, rook het beter, maar de airco blies alleen warme lucht.” Marianne ging naar een andere garage. “Daar zeiden ze dat er helemaal geen airco in de auto zat. Er zat gewoon een leegte.” Het knopje om hem aan te zetten, was wel aanwezig.

“Ik voel me zo stom.”

Tjitske de Haan uit het Gelderse Dodewaard kocht in april een auto bij MVS. Ze heeft hem nooit geleverd gekregen en ze heeft haar ruim 5500 euro ook niet terug. Een jaar geleden verloor Tjitske haar man. Hij was erg verknocht aan zijn auto, maar Tjitske moest hem met pijn in het hart van de hand doen. Wel wilde ze een nieuwe van hetzelfde merk. Haar dochter zag er eentje staan bij MVS en ze reden naar Deurne.

Lees ook: Twaalf aangiften tegen autobedrijf in Deurne; ‘Dit ging door mijn ziel’

“Het was een keurige zaak en we werden keurig behandeld”, zegt Tjitske. Maar na de aankoop van de auto begon volgens haar de ellende. De levering werd steeds uitgesteld. “Er gingen weken overheen. Uiteindelijk in juni heb ik de koopovereenkomst ontbonden. Daar maakten ze helemaal geen probleem van. Maar het geld heb ik nog niet terug. Eind juni heb ik aangifte gedaan.”Tjitske heeft de auto vooruitbetaald. “Ik voel me zo stom.”

“Nog veel erger is de stress”

Ook Iedje Kool uit Venlo in Limburg is niet tevreden over de handelwijze van MVS. “Ik ging de auto ophalen, maar toen ik de snelweg op wilde, ging het motorlampje branden. Volgens MVS was er verkeerde benzine in gegoten en zou het opgelost worden.” Maar volgens Iedje werd het niet opgelost. “Het lampje ging gewoon weer branden.” Toen Iedje haar auto bij een andere garage liet checken, bleek een olielek te zijn gedempt met een grote blauwe schoonmaakspons. Iedje wilde van de auto af en kreeg na veel gedoe wel een deel van haar geld terug.

Een deel van de tien kopers die Omroep Brabant sprak, wil anoniem blijven. Hun namen zijn bekend op de redactie. Niet alle mensen komen dan ook in het artikel voor. Opvallend is dat mensen die hun zaken met veel moeite al hebben afgehandeld met MVS toch naar voren komen en zich opnieuw melden. “Nog veel erger dan het verlies van het geld is de stress van het nachten wakker liggen”, zegt een anonieme koper.

“Zoals bekend herken ik niet wat er wordt gesteld door deze partijen”

Omroep Brabant heeft twee keer een afspraak gemaakt met de eigenaar van MVS om hem een kans te geven te reageren op de nieuwe verhalen. Beide afspraken zijn afgezegd. Wel stuurt de eigenaar een app. “Zoals bekend herken ik niet wat er wordt gesteld door deze partijen.” Maar de verhalen van Marianne Smit, Tjitske de Haan en Iedje Kool waren nog niet met hem gedeeld.

Bron: Omroep Brabant Tekst: Alice van der Plas

Foto: via Marianne Smit, Iedje Kool en Tjitske de Haan

- Advertentie -
Lees ook

Meest Gelezen