18.2 C
Deurne
zaterdag 22 juni 2024
HomePBO

PBO

PBO (Programma Beleidsbepalend Orgaan): pbo@dmgdeurne.nl

  • De heer P. Janssen – Religie
  • De heer W. Koppens –  Cultuur
  • De heer W. van de Beek – Ouderen
  • De heer M. van Rijt – Verenigingsleven
  • De heer M. van den Heuvel –  Ondernemers
  • De heer W. Buiter – Agrarische sector
  • De heer T. van Doorne – Sport
  • De heer S. Aarts – Verenigingsleven
  • Mw. J. Swinkels – Welzijn / minderheden

Doelstellingen:

Op lokaal niveau informatief zijn. Amusement, sport, politiek, cultuur, ondernemers, religie enz. Alle stromingen vertegenwoordigen (PBO), inwoners, organisaties en verenigingen van dienst zijn.

Welke media gebruikt DMG: Internet inclusief nieuwe media; Twitter, Facebook, YouTube, Vimeo, Radio (ether, digitale radio, website) en TV (on demand en kabelkrant).

Programmering radio:

Op werkdagen: een horizontale programmering (op primetime) met gasten in de studio die nieuws en achtergronden hebben over Deurne en haar kerkdorpen. Van 07.00 tot 19.00 uur brengen we elk uur (op het halve uur) een up-to-date nieuwsbulletin met het laatste lokale nieuws. Live-verslagen van evenementen en samenvattingen van gemeente- en commissievergaderingen.

Op zaterdag: mainstream muziek afgewisseld met veel live-interviews en andere informatieve items, zoals bijvoorbeeld: agenda, gesprekken met wethouders, kerkdiensten, evenementen, groenpraatje. Ook is er ruimte voor diverse interactie met luisteraars waarmee de betrokkenheid van de gemeenschap wordt gestimuleerd, waaronder Het Geluid van Deurne, Het Deurnes Alfabet, Trek aan de bel, Kanjer van de Maand, Carnavalskrakerverkiezing en Kerstgroeten.

Op zondag: muziek en informatie gericht op ouderen van 50 tot 100 jaar. Met specialistische (muziek)programma’s waaronder dialect troubadourmuziek, seniorenprogramma, programma voor jongere ouderen en verzoekplatenprogramma met Nederlandstalige muziek.

In de avonden zeven dagen per week: doelgroep-programma’s: alternatieve muziek, hardrock, clubmuziek en jeugd-gerichte programma’s.

Met uitzondering van de doelgroep-programma’s hanteert DMG Radio een uitgekiend en op maat gemaakt muziekformat met als primaire doelgroep inwoners van gemeente Deurne in de leeftijd van 25 tot 64 jaar. De muziek- en informatieformule is tot stand gekomen op basis van (voortdurende) marktresearch van ons verzorgingsgebied en haar inwoners. Hiervoor wordt naast verschillende externe research-tools en -gegevens ook gebruikgemaakt van een eigen lokaal feedback-panel.

Nieuwsvoorziening, registreren en uitzenden van evenementen, raads- en commissievergaderingen samenvatten en live verslaan, Deurne promoten, producties uit Deurne en haar kerkdorpen uitzenden, lokaal nostalgie (heemkundekring/videoclub etc.), bedrijven/ondernemingen, sportverslagen, verenigingen in the spotlight.