Het recente faillissement van Carpetright heeft ervoor gezorgd dat veel klanten die een aanbetaling hebben gedaan, in onzekerheid zitten over teruggave van hun geld. Om deze mensen tegemoet te komen, hebben ondernemers Joran van Heijden en Bauke Jansen uit Deurne het initiatief genomen om met hun bedrijf een deel van de aanbetaling over te nemen.
“Consumenten die bij Carpetright een bestelling hebben geplaatst, kunnen zich met hun originele order en bewijs van aanbetaling melden bij één van de showrooms van KijkOpGordijnen of bij LaminaatenParket, dat ook meedoet aan de tegemoetkomingsactie”, zegt Van der Heijden.
De aanbetaling wordt tot maximaal 30 procent van het orderbedrag door de Deurnese bedrijven overgenomen in de vorm van korting. “Hierdoor kunnen klanten alsnog hun raamdecoratie of vloer geleverd krijgen, zonder het volledige bedrag van de aanbetaling te verliezen”, legt Van der Heijden uit. Nadat consumenten zich hebben gemeld met hun orderformulier en aanbetalingsbewijs, proberen de bedrijven binnen één werkdag een oplossing te bieden.
Met de actie willen de Deurnese ondernemers mensen in hun onzekere situatie ondersteunen. “Het initiatief richt zich niet op winst, maar op het herstellen van vertrouwen en het bieden van zekerheid aan klanten die door het faillissement zijn getroffen”, aldus Van der Heijden. Meer informatie over de tegemoetkoming vind je op kijkopgordijnen.nl of laminaatenparket.nl.
Winkelketen Carpetright werd anderhalve week geleden door de rechter failliet verklaard. Alle 75 vestigingen in Nederland hebben voorlopig hun deuren gesloten. Wat de gevolgen zijn voor de klanten en werknemers is nog onbekend.
Foto: KijkOpGordijnen