Politieke partijen DeurneNU, DOE!, PGP en VVD Deurne hebben een motie ingediend, waarin het college wordt gevraagd om de verkeersstroom tussen Deurne en Liessel te verbeteren. Zowel via het fietspad als de weg moet de verbinding volgens de vier fracties toekomstbestendig worden.
De politieke partijen zeggen dat het door uitbreiding van Deurne op de Liesselseweg en het Loon komende jaren aanzienlijk drukker wordt. Vooral omdat dit de belangrijkste verbindingsroute tussen Deurne en Liessel richting snelweg A67 is.
Bomen
Het gaat DeurneNU, DOE!, PGP en de VVD niet alleen om het autoverkeer: “Langs deze weg loopt een fietspad dat veelvuldig wordt gebruikt door fietsende scholieren, forenzen en recreatieve fietsers.” De partijen zeggen dat het pad niet in de beste staat verkeerd: “Vooral ook door de wortels van de bomen tussen het fietspad en de weg.” Hetzelfde geldt volgens de vier fracties voor het gedeelte tussen Liessel en Neerkant.
Wat betreft het autoverkeer vinden de partijen dat de huidige breedte van de Liesselseweg en het Loon niet optimaal is als het verkeer verder toeneemt: “Zeker voor tegemoetkomende vrachtwagens en grotere voertuigen. De afslagen van de zijwegen en opritten naar omwonenden en bedrijven zijn, zeker ook naar Vreekwijk, soms onoverzichtelijk en hierdoor gevaarlijk.”
OV-knooppunt
Daarnaast benadrukken de partijen dat Deurne is aangewezen als groeikern en het station van Deurne als OV-knooppunt. Daarom wordt het college gevraagd om te onderzoeken hoe de verbinding tussen Deurne en Liessel kan worden verbeterd. Dit zou mogelijk moeten gebeuren met een complete reconstructie. Bij de plannen voor de toekomst moeten dan wat betreft DeurneNU, DOE, PGP en de VVD inwoners, dorpsraden en (fiets)organisaties vroegtijdig betrokken worden.
Foto: Pixabay







