De zes Brabantse Peelgemeentes en Innovatiehuis de Peel sloegen in 2019 de handen ineen om de vrijetijdseconomie in de regio te stimuleren. Hiervoor gaan Jolijn Brouwers en Naline Roodbeen komend jaar aan de slag als regiomarketeers. Samen gaan zij de Peel als recreatieve regio promoten.
Jolijn Brouwers is cultuurwetenschapper en geboren in de Peel, ze kan niet wachten om de Peel op de kaart te zetten: “De afgelopen negen jaar was ik actief als projectleider en marketeer binnen de cultuur- en erfgoedsector van de Peel en Noord-Limburg. Ik heb een hart voor de Peel en in deze functie kan ik dat laten kloppen voor de regio.” Brouwers leverde een grote bijdrage aan het Peelbrede project Death Valley De Peel en de Nacht van Cultuur. Daarnaast werkte ze voor onder andere Het Speelhuis, Museum Klok & Peel, Kunstlokaal en Het Industrieel Atrium.
Naline Roodbeen groeide op in de Flevopolder, woonde in alle uithoeken van Nederland maar vond uiteindelijk in Brabant haar thuis. “Als reisjournalist en content-specialist heb ik vele bestemmingen in binnen- en buitenland mogen beleven, beschrijven en promoten. Ik kijk ernaar uit om dat nu voor de mooie Peel te gaan doen”, vertelt Naline Roodbeen.
In het nieuwe jaar starten de twee en gaan ze hun ervaring, kennis, netwerk en passie inzetten om toeristen, inwoners en bedrijven te laten zien hoe aantrekkelijk de Peel is.
Foto: VVV Deurne