5.6 C
Deurne
vrijdag 22 november 2024
TOP-BANNER-ANIM-3-SEC
HomeVan onze partnersRealiseer je eigen kledingmerk in vijf stappen

Realiseer je eigen kledingmerk in vijf stappen

[Advertorial] Het is altijd al een droom van jou geweest om een eigen kledingmerk op de markt te zetten. Nu je tijd hebt, is er dus eigenlijk niets dat je hiervan tegenhoudt. We helpen je graag, door je in deze blog vijf stappen te geven die elk succesvol kledingmerk moet doorlopen om te slagen. Lees snel verder!

Stap 1: Merkcreatie
Voordat je gaat beginnen met het ontwerpen van je kleding, is het belangrijk dat je de zakelijke kant van je bedrijf geregeld hebt. Voor vele ontwerpers is dit de minst leuke stap, maar wil je slagen, dan is het essentieel. Je merk bevat natuurlijk je naam, maar wanneer jij deze officieel wil registreren, moet je ook denken aan een KVK-registratie en op wiens naam het bedrijf komt te staan.

Stap 2: Ontwerpen
Nu je naam gevestigd is, kun je vrijuit bezig gaan met het ontwerpen van je kleding. De eerste stap komt hier wel weer bij kijken: wanneer jij kleding vanuit het idee van je merk kan realiseren, zorg je ervoor dat je je merk naar een nieuw niveau brengt. Dit doe je door het gebruik van je logo, maar ook door je kleuren terug te laten keren, bepaalde waardes uit te stralen, etc. Het kan een uitdaging zijn om dit allemaal te doen en ook nog je creativiteit kwijt te kunnen, maar die ga jij niet uit de weg toch?

Stap 3: Online marketing bureau
Je bent bijna klaar om je product aan je klanten te gaan laten zien, maar nu komt pas de echte uitdaging: hoe bereik jij je klanten. We raden aan om te investeren in een online marketing bureau! Dit bureau heeft kennis van alle online middelen die jij in kunt zetten om nieuwe klanten te bereiken en zet deze graag in om je te helpen met je merk. Of je nou kiest voor SEO, SEA of social media – je naambekendheid groeit in een rap tempo.

Stap 4: Verkopen
Het is je gelukt om klanten te vinden en je product te verkopen. Allemaal heel fijn, maar nu is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat deze klanten een positieve associatie met je merk opbouwen. Je doet er alles aan om ze een zo positief mogelijke ervaring te geven: hun bestelling is op tijd geleverd, maar ze krijgen ook de mogelijkheid om de volgende bestelling met korting te plaatsen.

Stap 5: Herhalen
Een kledingmerk houdt het meestal niet bij één enkele release: het liefst breng je elk seizoen nieuwe kleding uit. Zodra je eerste drop openbaar is gemaakt, ga je gelijk bezig met het ontwerpen van je nieuwe drop! Hard werken dus, maar het resultaat hiervan zie je snel terug: je merkt blijft groeien, wat betekent dat je binnenkort iemand in jouw kleding over straat ziet lopen. Daar doe je het voor!

Succes!
Het realiseren van je kledingmerk is misschien tijdrovend, maar dit is het allemaal waard. Wanneer kunnen we onze bestelling plaatsen?

- Advertentie -
Lees ook

Meest Gelezen