Home Blog Pagina 2

SV Deurne ontvangt cheque voor 5.000 euro van VriendenLoterij: ‘Daar zijn we ontzettend blij mee’

Blije gezichten bij SV Deurne, want de voetbalvereniging is door de VriendenLoterij uitgeroepen tot Club van de Week en heeft een cheque ontvangen ter waarde van maar liefst 5.000 euro.

Met deze bijdrage kan de oudere garde van de voetbalclub de jaarlijkse Dag van de Old Stars organiseren. Het is een initiatief waarbij bewegen, gezondheid en sociaal contact centraal staan. Het moet een sportieve en gezellige dag worden voor ouderen uit Deurne en omgeving.

“Met Walking Football willen we oudere mannen en vrouwen op een laagdrempelige manier sociaal en sportief actief houden. Iedere week sporten we intensief en onder deskundige begeleiding”, zegt voorzitter Jan Rijkers van SV Deurne Old Stars Walking Football. “Daarnaast besteden we aandacht aan gezondheid, bewegen en bijvoorbeeld valpreventie.”

De club meldt dat Walking Football nog altijd in populariteit groeit binnen SV Deurne. Het laat volgens de vereniging iedere week opnieuw goed zien hoe belangrijk sport, gezondheid en saamhorigheid ook op latere leeftijd zijn. “Dankzij deze bijdrage van de VriendenLoterij kunnen we ook onze jaarlijkse Dag van de Old Stars organiseren. Daar zijn we ontzettend blij mee”, besluit Rijkers.

Foto: SV Deurne

Opnieuw donkere wolken boven Deurnese kringloopwinkel: ‘Als we geen nieuwe plek vinden, houdt het op’

Net nu de kringloopwinkel in Deurne na een tumultueuze tijd in rustiger vaarwater terecht leek gekomen, dient de zoveelste tegenslag zich aan. De eigenaar van het pand aan de Florijn wil het huurcontract dat 31 oktober afloopt, niet verlengen. “Als we voor die datum geen nieuwe plek hebben gevonden, houdt het simpelweg op voor ons”, zegt voorzitter John van den Bersselaar van Stichting Kringloopwinkel Deurne.

Hij is ondertussen wel wat gewend, na verschillende rechtszaken die eigenaren van omliggende bedrijven aanspanden en de dreigingen tot sluiting door de gemeente. “Net nu we alles op de rit hebben, komt de volgende hobbel op onze route”, verzucht Van den Bersselaar.

Strengere eisen
Al sinds 2022 wordt de stichting regelmatig geconfronteerd met klachten en rechtszaken, omdat de kringloopwinkel tijdens de openingsdagen op woensdag en zaterdag zou zorgen voor verkeersoverlast. In april van 2024 werd een aantal bezwaarmakers bij de rechter in het gelijk gesteld. De gemeente gaf toen te kennen dat er per direct strengere eisen werden gehanteerd en dat daarop zou worden gehandhaafd.

Dat betekende dat de winkel niet meer open kon gaan; dit tot groot verdriet van de klanten en vrijwilligers van de stichting. Een waslijst aan voorwaarden kregen ze voorgeschoteld, waaraan voortaan moest worden voldaan. Van gediplomeerde verkeersregelaars tot een gedetailleerde verplichte inrichting van de winkel hoorden daarbij.

Veel tijd en geld
“Dat hebben we allemaal voor elkaar weten te krijgen door er veel tijd, maar ook geld in te investeren. Zo moesten we bijvoorbeeld een verkeersregelaar inhuren totdat onze eigen krachten de opleiding met succes hadden voltooid. Het prijskaartje: ruim 19.000 euro”, legt Van den Bersselaar uit.

Hij benadrukt ook dat de rechtszaak die is aangespannen door de omliggende bedrijfseigenaren nog steeds loopt: “Dat ligt nu bij de Raad van State en omdat we alles nu in orde hebben, is onze verwachting dat dit uiteindelijk positief voor ons uitpakt.”

Blokker
Omdat de organisatie door het niet verlengen van het huurcontract nog maar circa vier maanden heeft om nieuw onderdak te vinden, klopte Van den Bersselaar eerder al bij de gemeente aan. “Ik heb een gesprek gehad met de vorige wethouder over mogelijke andere locaties. Daarbij werd eigenlijk al meteen aangegeven dat we in elk geval niet hoeven te gaan zoeken op bedrijventerreinen, vanwege de strenge regels daar.”

Lees ook: Nieuwsdossier – Kringloopwinkel Deurne

Als alternatief kreeg hij onder meer de suggestie om het pand van de Blokker in de Stationsstraat te overwegen. “Dat is natuurlijk totaal iets anders dan waar we nu zitten. In zo’n gebouw wordt het dan eerder een kleine cadeauwinkel en dat is niet wat we zoeken. Bovendien is parkeren in het centrum nu ook al een probleem, dus dat wordt er dan met onze komst niet beter op”, aldus Van den Bersselaar.

‘Onze mensen zijn er echt ziek van’
Ondertussen zitten de vrijwilligers met hun handen in het haar. “Onze mensen zijn er echt ziek van. We hebben al zoveel voor onze kiezen gekregen en telkens hebben we alle problemen overwonnen. En nu dit!” Van den Bersselaar hoopte dat de gemeente iets zou kunnen betekenen bij het vinden van een nieuw onderkomen: “Dat pakte tot nu toe niet goed uit. Ik kreeg al gauw de indruk dat er niet echt de bereidheid was om mee te denken in realistische oplossingen.”

Hij erkent dat het een kwestie is die speelt tussen stichting en de verhuurder van het pand: “We hebben altijd gewerkt met jaarcontracten, omdat we een langere periode niet aandurfden.” Dat heeft volgens Van den Bersselaar alles te maken met de kwetsbare financiële situatie van Stichting Kringloopwinkel Deurne. “In tegenstelling tot veel andere maatschappelijke initiatieven krijgen wij geen subsidie van de gemeente. We moeten zelf onze broek ophouden en zijn de laatste tijd door de aangescherpte regels alleen maar meer met stijgende kosten opgezadeld. De eigenaar van het pand heeft nu een huurder gevonden die meer kan betalen dan wij. Dan snappen wij ook wel dat hij voor die partij kiest.”

‘Alle hulp is welkom’
Naast de noodzaak van het vinden van een nieuwe locatie raakt het Van den Bersselaar en zijn vrijwilligers vooral dat in andere gemeentes gelijksoortige initiatieven worden omarmd door de lokale overheid. “Daar is het ook geen probleem dat kringloopwinkels zijn gesitueerd op bedrijventerreinen en kan er worden gewerkt met veel minder onnodige regels.”

Voor nu is de organisatie dringend op zoek naar een oplossing voor de huisvesting van de Deurnese winkel. “Mensen met goede tips mogen me bellen of e-mailen; alle hulp is welkom”, besluit de voorzitter van de stichting. Je kunt John van de Bersselaar bereiken via johnvandenbersselaar@hotmail.com of op 06-83627518.

Foto: Kringloopwinkel Deurne

Streep door diverse evenementen vanwege hitte; weekmarkt in Deurne vervroegd

In verband met de hoge temperaturen in de regio worden steeds meer evenementen afgelast die eigenlijk komend weekend zouden plaatsvinden. Ook de openingstijd van de weekmarkt in Deurne wordt aangepast vanwege de hitte.

“Aankomende vrijdag wordt het erg warm. Daarom begint de weekmarkt op de Markt in Deurne die dag eerder dan normaal”, zegt gemeente Deurne. De markt is open van 10.00 tot 14.00 uur.

‘Niet verantwoord’
De Zeskamp die aanstaande vrijdag en zaterdag zou plaatsvinden in Liessel gaat niet door. “Vanwege de verwachte extreme hitte vinden wij het niet verantwoord om het evenement door te laten gaan. De veiligheid en gezondheid van deelnemers, vrijwilligers en bezoekers staat voorop. Daarom hebben we besloten de zeskamp af te gelasten”, aldus de organisatie van de zeskamp.

Ook door Tractorpulling Bakel gaat een streep. Dit evenement stond gepland voor komende vrijdag tot en met zondag. “Na overleg en een uitgebreide risicoafweging is geconcludeerd dat de veiligheid van bezoekers, deelnemers, vrijwilligers en medewerkers niet voldoende kan worden gewaarborgd. Deze beslissing valt ons zwaar en we begrijpen dat dit een teleurstelling is”, zegt de organisatie.

Jubileumeditie
Bij het Mega Beachfestijn in de Zeilberg gaan alle extra onderdelen in het kader van de jubileumeditie niet door op donderdag tot en met zaterdag.  “We hebben besloten om alle activiteiten voor de jeugd af te lassen in verband met de hitte. Het volleybaltoernooi op zondag gaat wel gewoon door”, zegt Ruud Kuijpers van het Mega Beachfestijn.

Foto: Gemeente Deurne

Leerlingen Peellandcollege zorgen voor nieuwe klanken uit carillon van Huis voor de Samenleving in Deurne

Het is inmiddels al enige jaren de traditie dat leerlingen van het Peellandcollege bewerkingen maken van muziekstukken voor het carillon van het Deurnese Huis voor de Samenleving. Afgelopen maandag werden weer nieuwe composities toegevoegd, die de leerlingen van klas 3 tijdens hun muzieklessen geschikt hebben gemaakt voor het carillon.

“Dit jaar was de opdracht een beetje ingewikkelder, omdat we de vraag gesteld hebben te werken aan muziek die samenhangt met 100 jaar gemeente Deurne”, zegt burgemeester Greet Buter. “Daar hebben ze prima invulling aan gegeven, samen met muziek-man Bert Augustus.”

‘Ze zijn prachtig geworden’
De leerlingen werden maandag verwelkomd door Buter en de beiaardier. Die laatste bespeelde aansluitend het carillon, zodat de nieuwe muziekstukken meteen waren te horen op de Markt en omgeving. “Ik weet zeker dat jullie de meeste melodieën gaan herkennen. Ze zijn prachtig geworden”, verzekert Buter. De nieuwe liedjes zijn dagelijks op het hele en halve uur te horen.

Muziekdocente Lineke Theeuwes legt uit dat het geschikt maken van de liedjes voor het carillon niet eenvoudig is. “Bij dit instrument zijn er namelijk minder mogelijkheden dan bij een piano. Het muziekstuk moet ook een geschikt tempo hebben en er mogen niet te veel noten tegelijk klinken.”

DMG Radio
Dat er voortaan meer moderne melodieën te horen zijn vanuit de toren van het gemeentehuis is mede te danken aan de actie ‘Het geluid van Deurne’ van DMG Radio. In 2018 werd de computer van het carillon vervangen, zodat er nieuwe liedjes konden worden toegevoegd aan het verouderde repertoire. Voor DMG-dj Ramon van Hoek de aanleiding om met de actie inwoners van Deurne te laten bepalen welke melodieën dat moesten worden.

Meer dan 2.200 stemmen werden er uitgebracht voor de actie ‘Het geluid van Deurne’. Na de stemperiode koos een jury uit de Top 10 de nieuwe nummers, die wat betreft muziekstijl erg uiteen liepen. Van Toto en Africa tot Nirvana met Smells Like Teen Spirit en van de Snollebollekes met Springen Nondeju tot George Baker met Una Paloma Blanca klonken ineens over de Markt in Deurne. Natuurlijk ontbrak ook Het Dorp van Wim Sonneveld niet.

Foto’s: Greet Buter/archief DMG

Geen kraanwater in deel van Koolhof in Deurne door storing; watertappunt geplaatst in Jeker

[UPDATE] Door een storing hadden tientallen huishoudens in een deel van de wijk Koolhof in Deurne woensdag van 09.45 uur tot 13.00 uur geen kraanwater. Het ging om de Niers, Jeker en omgeving. Het is nog niet duidelijk waardoor de storing is veroorzaakt. Vermoedelijk is een waterleiding geraakt bij wegwerkzaamheden.

Er werd door Brabant Water tijdelijk een watertappunt geplaatst in de Jeker waar wijkbewoners water konden halen. Door de storing was er in het getroffen gebied geen kraanwater of was het water bruin. Ook hadden mensen last van een lage waterdruk.

Foto: Pixabay

Deurnenaar (34) met kinderporno op smartphones ontloopt gevangenis; rechter kiest voor taakstraf en behandeling

Een 34-jarige Deurnenaar heeft van de rechter een taakstraf van 180 uur gekregen vanwege het bezit van kinderporno. Daarnaast krijgt de man een voorwaardelijke gevangenisstraf van vier maanden, met een proeftijd van drie jaar. Daarbij benadrukt de rechter in Den Bosch dat de Deurnenaar zich wel moet laten behandelen voor zijn seks-verslaving.

“Verdachte heeft duidelijk en ondubbelzinnig bekend dat hij kinderporno heeft gedownload, heeft opgeslagen, heeft geüpload en heeft gedeeld”, aldus de rechtbank. Op twee smartphones had de man in totaal zo’n 300 expliciete foto’s en video’s staan. “Een deel van dit materiaal bevat seksuele handelingen met zeer jonge kinderen.”

De rechtbank heeft bij de strafmaat rekening gehouden met het advies van de reclassering. “Uit dit rapport blijkt dat verdachte een hardnekkig patroon van liegen kent”, zegt de rechter. Daarnaast stelt de man een seks-verslaving te hebben. Zowel de reclassering als de rechtbank achten behandeling noodzakelijk: “Als verdachte zich niet intensief laat behandelen, acht de reclassering de kans op recidive aanwezig.”

Bij een onvoorwaardelijke celstraf zou die behandeling niet kunnen plaatsvinden. Daarom houdt de rechter het bij een taakstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf voor de duur van vier maanden met een proeftijd van drie jaar én de bijzondere voorwaarden.

Foto: Pexels

Domper voor Mega Beachfestijn in Zeilberg; extra jeugdactiviteiten voor 25ste editie afgelast vanwege hitte

Een domper voor de organisatie van het Mega Beachfestijn in de Zeilberg, maar vooral ook voor de jeugd waarvoor tijdens de jubileumeditie extra activiteiten zouden plaatsvinden. Vanwege de hoge temperaturen gaan alle onderdelen voor de jongere deelnemers niet door.

“We hebben besloten om alle activiteiten voor de jeugd af te lassen in verband met de hitte. Het volleybaltoernooi op zondag gaat wel gewoon regulier door. We zorgen natuurlijk wel voor voldoende maatregelen voor de deelnemers voor verkoeling”, zegt Ruud Kuijpers van de organisatie.

Gymlessen
In verband met de 25ste editie was het zand deze keer op donderdag ter beschikking gesteld voor de gymlessen van de basisschool in Zeilberg. Normaal gaan zij op die dag altijd gymmen in sporthal De Kubus en was het dus een mooie afwisseling geweest als de lichamelijke oefening weer eens een keer in ‘hun eigen’ Zeilberg had kunnen plaatsvinden.

Ook voor vrijdag stonden er een speciale jeugdmiddag en -avond gepland met diverse spellen op het zand, die nu niet doorgaan. Hetzelfde geldt voor de traditionele kinderochtend en het jeugdtoernooi op zaterdag.

Twee velden
De organisatie had komend weekend eigenlijk de inmiddels rijke geschiedenis van het evenement willen vieren. Want wat eind jaren 90 begon als een gezelligheidstoernooi achter het toenmalige Café De Mert in Deurne met twee velden, is ondertussen uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerend evenement voor jong en oud in hartje Zeilberg.

Het volleybaltoernooi werd in de beginjaren door KPJ Zeilberg georganiseerd. Na de eerste editie werd verhuisd naar het KPJ-veld aan de Kulertseweg. Na een aantal jaar bleek ook dit terrein te klein en is het Mega Beachfestijn neergestreken op het Zeilbergse kerkplein.

Coronapandemie
Het evenement groeide uit tot een volwaardig volleybaltoernooi op zondag en ook de traditionele kinderochtend op zaterdagmorgen is niet meer weg te denken. De organisatie is al jaren niet meer in handen van de KPJ zelf, maar wordt nog wel steeds onder de vlag van KPJ Zeilberg uitgevoerd.

Na de coronapandemie dreigde het einde in zicht te komen voor het Mega Beachfestijn; de organisatie was zo klein geworden dat het niet meer op te brengen was om alles op poten te zetten. In de zomer van 2022 zijn er echter nieuwe krachten bereid gevonden om samen met wat oud organisatieleden de draad weer op te pakken en is de groep achter de schermen weer op volle kracht.

‘Wat in het vat zit, verzuurd niet’
Sinds de herstart in 2023 is de organisatie zelfs aan het kijken om de doelgroep te verbreden. Het plan was om dit tijdens het jubileumweekend voor de eerste keer vorm te geven met de extra jeugdactiviteiten. “Wat in het vat zit, verzuurt niet. We hopen dat we volgend jaar tijdens de 26ste editie de jeugd ook mee kunnen laten doen, want het is wel echt een evenement voor jong en oud in Zeilberg”, besluit Kuijpers.

Het traditionele beachvolleybaltoernooi vindt komende zondag van 09.30 tot 18.00 uur plaats. Hierbij wordt gestreden door diverse teams van vier personen.

Foto: Mega Beachfestijn

Oververhitte motor van tractor veroorzaakt forse rookontwikkeling aan de Esp in Bakel

De brandweer is dinsdagmiddag rond 14.35 uur gealarmeerd vanwege een voertuigbrand aan de Esp in Bakel. Bij aankomst van de brandweer bleek dat het ging om een oververhitte motor van een tractor.

Hoewel er wel forse rookontwikkeling plaatsvond, bleek dat er geen sprake was van brand. De brandweer heeft voor de zekerheid een nacontrole uitgevoerd en kon daarna terugkeren naar de kazerne.

Foto’s: Harriefotografie/Danny van Schijndel

Woensdag geen treinverkeer in de vroege ochtend door stakingen bij het openbaar vervoer

Door een staking in het openbaar vervoer en de schoonmaakbranche rijden er woensdagochtend in het hele land van 04.00 tot 08.00 uur geen NS-treinen. Hiermee wordt geprotesteerd tegen de voorgenomen bezuinigingen van het kabinet op de sociale zekerheid.

Ook na de staking zal het nog even duren voordat alle treinen weer op tijd rijden. De NS meldt dat de dienstregeling vanaf 08.00 uur geleidelijk wordt opgestart: “We adviseren je om in de ochtend je reis uit te stellen. Ook in de schoonmaakbranche wordt gestaakt, daarom vragen we je om je afval zo veel mogelijk mee te nemen.” De NS verwacht rond het middaguur weer volgens de geplande dienstregeling te kunnen rijden.

Bussen
De Airportsprinter tussen Amsterdam Centraal en Schiphol en de Eurostar naar Londen en Parijs rijden wel, maar zijn alleen bestemd voor reizigers met een reservering. De internationale treinen Eurocity (Direct) en ICE rijden tijdens de stakingsperiode niet. Arriva en Qbuzz zetten niet meteen een streep door de dienstregeling, maar waarschuwen wel voor uitval van treinen en bussen op woensdagochtend.

Hoewel de ov-bedrijven geen partij zijn in dit conflict, hebben de acties wel directe impact op de dienstregeling. Bravo zegt dat het moeilijk te voorspellen is hoeveel buschauffeurs het werk neerleggen: “We verwachten dat we de dienstregeling om 08.00 uur opstarten, daarvoor rijden er weinig tot geen bussen. Wij raden aan om alternatief vervoer te kiezen of jouw reis uit te stellen tot minstens na 08:00 uur. Naar verwachting zal er tot minimaal 10.00 uur sprake zijn van rituitval en vertraging.”

Werkonderbreking
Vakbond FNV wilde treinpersoneel eigenlijk de hele dag laten staken, maar besloot vorige week om de actie in te korten tot een werkonderbreking van 04.00 tot 08.00 uur. De staking richt zich tegen bezuinigingen op de sociale zekerheid, zoals het inkorten van de WW en het versoberen van de WIA, de uitkering voor langdurig zieken. Ook het versneld verhogen van de AOW-leeftijd hoorde bij die onderwerpen, maar dat kabinetsplan is inmiddels van tafel.

Foto: Josanne van der Heijden

[VIDEO] Dubbel feest bij stichting Duofietsen Deurne; vijfjarig jubileum én certificaat Uniek Sporten

Bij stichting Duofietsen in Deurne is het dubbel feest. Deze dinsdag bestaat de organisatie precies vijf jaar en maandag mocht de stichting het certificaat Uniek Sporten in ontvangst nemen. De erkenning werd maandagavond in Café de Honingpot van ORO ’t Rijtven uitgereikt door wethouder Janke van Dijk.

Met het certificaat worden sport- en beweegaanbieders erkend, die zich inzetten voor een toegankelijk en kwalitatief aanbod voor mensen met een beperking. Stichting Duofietsen Deurne ontvangt de erkenning vanwege haar belangrijke bijdrage aan beweging, sociale ontmoeting en inclusie binnen de gemeente Deurne.

Tekst gaat verder onder de video.

Dankzij de inzet van vele vrijwilligers biedt de stichting inwoners die niet zelfstandig kunnen fietsen, de mogelijkheid om samen op pad te gaan op een duofiets. Daarmee draagt de organisatie al jaren bij aan gezondheid, verbinding en maatschappelijke participatie.

Foto: DMG

Vanaf woensdag code oranje; gemeente Deurne gaat fietspaden en wegen besproeien

Vanwege de hoge temperaturen geldt vanaf woensdag voor de regio Deurne code oranje. Volgens het KNMI gaat de combinatie van tropische temperaturen en een hoge luchtvochtigheid komende dagen zorgen voor ‘een onaangename, benauwde hitte’. Ook lokaal wordt door gemeente Deurne het hitteplan geactiveerd.

“Vanaf woensdag tot en met ten minste vrijdag geldt voor het midden en zuiden code oranje voor extreme hitte”, aldus het KNMI. Vooral ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid kunnen hierdoor gezondheidsklachten krijgen. Bij zware lichamelijke activiteit kan iedereen klachten krijgen, zoals uitdroging en oververhitting.

De hittekracht komt komende dagen ’s middags uit op 7 tot 9 en dan is het Nationaal Hitteplan van het RIVM al van kracht. “De komende dagen wordt het nog warmer. De hittekracht komt vanaf woensdag in het midden en zuiden uit op 9 à 10”, zegt het KNMI. Die extreme hitte kan ook bij gezonde mensen gevolgen hebben voor de gezondheid, vooral bij fysieke inspanning.

Lees ook: Temperaturen lopen vrijdag in Deurne op tot 38 graden; hier moet je rekening mee houden

Gemeente Deurne gaat vanwege de voorspelde hoge temperaturen het wegdek op verschillende plaatsen aanpakken: “Met behulp van twee watertonnen en een trekker besproeien we vanaf woensdag de betonnen fietspaden, wegen en alle rotondes met water. Hiermee voorkomen we dat betonplaten uitzetten, omhoog gewrongen worden en tot gevaarlijke situaties kunnen leiden. Ook dringen we zo de kans op spoorvorming op de rotondes terug.”

Foto: Pixabay/gemeente Deurne

Deurnese Rowy van den Broek rent ondanks hitte 116 kilometer en zamelt ruim 2.500 euro in voor TEJO-huis

Niet voor zozeer zichzelf, maar voor de mentale gezondheid van jongeren in Deurne en omgeving liep Rowy van den Broek afgelopen vrijdag maar liefst 116 kilometer bij de Ultra Backyard Marathon in Schelle, vlakbij Antwerpen. Zestien kilometer meer dan de 28-jarige Deurnenaar zich als doel had gesteld. Met zijn actie zamelde hij ruim 2.500 euro in voor het TEJO-huis in Deurne.

Vanwege de hitte werd de zware loop in België pas om 20.00 uur gestart. Dat was voor de deelnemers ook wel nodig, want het is geen gewone marathon. Binnen een uur tijd moet telkens 6,7 kilometer worden afgelegd. Tijd die je overhoudt, mogen de lopers gebruiken om te rusten, eten of herstellen.

Lees ook: Deurnese Rowy gaat 100 kilometer hardlopen voor TEJO-huis en mentale gezondheid van jongeren

Zodra het volgende uur begint, moet je weer aan de start staan voor de volgende 6,7 kilometer. De wedstrijd gaat net zolang door totdat er uiteindelijk één persoon overblijft. Rowy kreeg het voor elkaar om 17 rondes te lopen.

Niet zoveel als de winnende Belg Bert Verbist die 65 rondes wist te voltooien, maar voor de Deurnenaar toch een zeer succesvolle actie. Want zijn voornaamste doel was aandacht vragen én steun ophalen voor TEJO Deurne. “Jongeren die worstelen met stress, angst, somberheid of andere mentale problemen vinden hier een veilige plek om gehoord te worden. Ik weet uit eigen ervaring dat dit het verschil kan maken wanneer het even wat minder gaat”, zegt Van den Broek.

Wie hem wil steunen of een bijdrage wil doen aan TEJO Deurne, dan kan je nog steeds terecht op de webpagina van de crowdfundingsactie. Inmiddels staat de teller op 2.560 euro.

Foto: Rowy van den Broek