Inwoners, bedrijven en medewerkers van de gemeente Deurne kunnen voortaan terecht bij één centrale servicedesk en hoeven niet meer verschillende diensten te benaderen voor hun vragen en verzoeken. Hiervoor is de gemeente Deurne deze zomer overgeschakeld op het service management platform 4me.
De gemeente wil hiermee de dienstengerichte aanpak nog beter laten aansluiten op zowel de behoeften van de interne als externe klant. Naast verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening zorgt het systeem ook voor een verlaging van de kosten.
Informatie op één plek
“Uiteindelijk is het belangrijk dat de klanten en medewerkers van de gemeente tevreden zijn met de diensten die wij als gemeente Deurne leveren. Dat mensen op één plek informatie kunnen vinden, vragen kunnen stellen en goed geholpen worden. Tegelijkertijd is het belangrijk om de kwaliteit van de dienstverlening betaalbaar te houden. Met het nieuwe service management platform kunnen wij, mede door de architectuur en licentiestructuur, een betere service aanbieden tegen lagere kosten”, zegt Joost Weijs, Beleidsmedewerker I&A van de gemeente Deurne.
Hogere eisen
CEO Cor Winkler Prins van platform 4me legt uit dat inwoners steeds hogere eisen stellen aan dienstverlening: “Gemeenten hebben te maken met werknemers en klanten die gewend zijn aan de digitale dienstverlening van commerciële bedrijven. Dat verwachten ze ook van gemeenten. Daarbij komt ook nog eens dat het speelveld voor gemeenten breder en complexer is geworden. We zijn dan ook blij met de keuze van de gemeente Deurne voor 4me en de positieve feedback die we in de afgelopen periode hebben ontvangen.”