Met verschillende modeshows, winacties en andere activiteiten wordt van 24 tot en met 30 september tijdens Fashion Week Deurne de nieuwste najaarsmode voorgesteld aan het publiek. Zo’n 35 ondernemers willen Deurne op deze manier in samenwerking met Centrum Management op de modekaart zetten.
“Deze week gaat verder dan alleen mode. Het is een omarming van lokale initiatieven, ondernemers en organisaties die ons dorp verrijken en met elkaar verbinden’, leggen de initiatiefnemers uit. Volgens hen gaan de activiteiten de flair van mode samenbrengen met de kracht van verbinding en creatieve energie binnen Deurne.
Personal shopper
Komende zondag gaat de Fashion Week om 12.00 uur van start en is er naast een modeshow ook een loterij, waarmee onder andere een vier uur durende shopervaring met een lokale personal shopper valt te winnen en cadeaubonnen van Das Mooi Deurne.
Ook maken deelnemers van de loterij kans op Special Edition-tassen, die zijn ontworpen door Henry van de Berkmortel en zijn gevuld met het Schetsboek van Deurne. “Een voorbeeld van de mode, cultuur en kunst gerelateerde hoogtepunten die ons verenigen”, zegt Peter Thijssen van Centrum Management Deurne
Kunst
Een ander voorbeeld van die vereniging is kunstenaar Tilly Zegers. Zij gaat met haar ‘Couture de Mur’ een aantal etalages inrichten met kunstwerken. Ook leerlingen van het Hub van Doorne College kleden het centrum aan met zelfgemaakte bloemstukjes. Hierbij gaan ze een leegstaande etalage transformeren tot een duurzame modepresentatie. “Een viering van jeugdige creativiteit en blijk van bewustwording hoe duurzaamheid kan worden ingezet bij jongeren”, aldus de gezamenlijke initiatiefnemers.
Bij het mode-evenement wordt het publiek opgeroepen om stijlvolle modemomenten op social media te delen met de hashtag #FashionWeekDeurne2023.
Foto: Harold van der Burgt