Het Elkerliekziekenhuis doet een oproep aan patiënten om hun gegevens te checken op ‘MijnElkerliek’. In de piek van de coronapandemie heeft het Elkerliek ziekenhuis veel ervaring opgedaan met telefonische afspraken, videobellen en e-consults.
Hierdoor kon het Elkerliek veel noodzakelijke, niet-corona gerelateerde zorg blijven leveren. Het ziekenhuis ziet kansen om dit type zorgverlening in het ‘nieuwe normaal’ een vaste plek te geven. Het blijkt namelijk laagdrempelig, levert (reis)tijdbesparing op, geeft patiënten inzicht in hun eigen gezondheid én het voorkomt verspreiding van het coronavirus. Echter, het is dan wel essentieel om te beschikken over het juiste telefoonnummer en e-mailadres van patiënten.
Het coronavirus leidde ook tot een versnelling van initiatieven om slimmer samen te werken tussen verschillende zorgaanbieders. Denk daarbij bijvoorbeeld aan samenwerking met apotheken, huisartsen, andere ziekenhuizen en fysiotherapeuten. Zowel voor de zorg op afstand als voor de samenwerking tussen zorgaanbieders is het belangrijk dat het ziekenhuis gegevens mag en kan uitwisselen. Zo kan het Elkerliek zo goed mogelijk invulling geven aan de zorgvraag van patiënten.
Check gegevens in MijnElkerliek
Het Elkerliek vraagt daarom aan patiënten om alle gegevens in het online patiëntenportaal ‘MijnElkerliek’ in- of aan te vullen én expliciet toestemming te geven voor gegevensuitwisseling. In ‘MijnElkerliek’ kunnen patiënten hun medisch dossier, afspraken en uitslagen van onderzoeken zien. Bovendien kunnen zij binnen deze online omgeving veilig e-mailen met hun arts (e-consult). Het portaal is bereikbaar via www.elkerliek.nl/mijnelkerliek en inloggen kan met DigiD. Meer uitleg hierover treft u aan op de website van het Elkerliek ziekenhuis.
Foto: Elkerkliek Tablet login