Het is nu ruim een jaar geleden dat de coronamaatregelen van kracht werden in ons land. Voor onder andere de horeca betekende dit het sluiten van de deuren. Hier kreeg ondernemer Henk Schroijen met zijn zaak Daily Deurne ook mee te maken. Inmiddels draait de zaak door met afhaal- en bezorgdiensten en zien ze door het maken van reclame op DMG Radio hun omzet weer flink stijgen.
Wat vroeger de wachtruimte en het loket van de NS was voor de treinkaartjes, werd een verkooppunt voor belegde broodjes. Sinds 2015 is er Daily Deurne gevestigd. Bij de NS staat het bekend als een soort kiosk, maar toch is het net even anders en biedt het ook een breder assortiment aan dan een doorsnee kiosk. Henk Schroijen omschrijft het zelf als: “Een vlugge afhaal locatie met een prettige, huiskamerachtige wachtruimte waar de reizende gast in alle rust kan wachten op de volgende trein of bus.”
Overname
In 2015 werd de voormalige broodjeszaak Bread Pit ter overname aangeboden. Henk Schroijen zou als horeca-adviseur de nieuwe eigenaresse helpen met het concept. “Tot ik op donderdagavond gebeld werd met de vraag of ik iemand wist die de zaak over kon nemen. Ik had zelf wel interesse en ben vervolgens op vrijdag direct gaan kijken. Een dag later nog eens met mijn hele gezin en op zondag heb ik besloten om het zelf over te nemen”, vertelt Henk.
Totaalconcept
Vervolgens heeft Schroijen zijn plan ingediend bij de NS, die eigenaar van het pand is en deze had er direct oren naar. “Zo hebben we er een gezellige wachtruimte van gemaakt, daarnaast hebben we aan de voorzijde een extra ingang gemaakt en de mogelijkheid gecreëerd waarbij wachtende mensen ook naar het toilet kunnen”, vertelt Schroijen trots. Daily Deurne biedt een totaalconcept aan voor de reizende gast maar ook voor de mensen in de buurt en de regio. “Iedereen kan bij ons terecht. Gezinnen, eenlingen, de werkende man, bedrijven en iedereen die zin heeft in iets lekkers. We staan voor alle mensen klaar met een kopje koffie, warm of koud broodje, frietje of een compleet menu of gezinsverpakkingen en voor bedrijven kunnen we een lunch op maat maken”, legt Schroijen uit. Ook heeft Daily Deurne in samenwerking met de VVV een wandelarrangement samengesteld via Social Deal. Henkt geeft aan: “Hierbij gaat het om een wandeling in en rondom Deurne, waarbij de deelnemers van ons een tas met eten mee krijgen.”
Corona
“Na zes jaar gedraaid te hebben, waarvan het laatste jaar voor corona echt een topjaar was, kwam de pandemie en alle gevolgen! De eerste maand zijn we dicht geweest. Thuis hebben we in die tijd de hele keuken opgeknapt en het huis geverfd.” vertelt Henk Schroijen. “Met bij elkaar geknepen billen en de vraag, wat gaat er gebeuren en waar eindigt het, zijn we onder aangepaste openingstijden langzaam met een afhaal- en bezorgservice weer opengegaan.” Op 1 juni van vorig jaar kreeg de horeca toestemming om weer gebruik te gaan maken van de terrassen. Ook mocht er weer meer gereisd worden met de voorwaarde dat er mondkapjes gedragen zouden worden. Voor Daily Deurne was dit goed nieuws. Henk legt uit: “In de zomer was het goed weer en de Deurnese bevolking wist ons gelukkig te vinden na moe te zijn van al dat binnen zitten.” Desondanks ontvangt Daily Deurne nu slechts 500 gasten in plaats van de gebruikelijke 5000 per dag voor de coronatijd.
Hulp van partners
Vervolgens kwam de tweede lockdown en moesten de terrassen weer dicht. Daily Deurne bleef open voor afhalen en bezorgen want dat mocht nog wel. “Mede door onze FOODSY-App hebben we geen wachttijden en kunnen we snel en effectief schakelen.” vertelt Schroijen. “Daarbij hebben we ruime openingstijden van 8:00 uur tot 19:00 uur waarin we producten kunnen leveren aan onze gasten.” Net als andere bedrijven heeft Daily Deurne gebruik kunnen maken van de tegemoetkomingen van de overheid. “Maar ook door de flexibiliteit van mijn personeel en de sociale opstelling van mijn partners zoals de NS, VVV en leveranciers is de druk op de ketel een stuk minder geworden.” geeft Schroijen aan.
Reclame op DMG Radio
“Wat ook enorm geholpen heeft is de samenwerking met DMG”, vertelt Schroijen. “We hebben bij Daily Deurne altijd DMG aanstaan en ik dacht; alle mensen zijn thuis en dat is de manier om mijn vaste gasten eraan te herinneren dat we nog bestaan.
Met de expertise van de mensen bij de reclameafdeling van DMG en een interessant aanbod hebben we denk ik een mooie radiocommercial gemaakt die nu met regelmaat te horen is op DMG Radio. En dat heeft ons geen windeieren gelegd. Vanaf dag één dat Daily Deurne op DMG hoorbaar is, zijn de omzetten flink gestegen. En na vier weken, heb ik de heer geprezen dat ik met DMG in zee ben gegaan. Dat had ik vier jaar eerder moeten doen! Destijds vond ik het niet verantwoord gezien het kosten-baten-plaatje maar ondertussen weet ik beter.”
Door de reclame op DMG is de hoeveelheid klandizie bij Henk zo gestegen dat hij extra personeel heeft aan moeten nemen om aan de gestegen vraag te kunnen voldoen. Naast de radioreclame op DMG Radio, sponsort Daily Deurne ook het radiospelletje ‘Broodje Aap’ waarbij je elke zaterdag tussen 12.00 en 14.00 uur in het programma LunchTim een hamburgermenu van Daily Deurne kunt winnen.
Bijna 60 duizend luisteraars per week
Net als Daily Deurne ontdekken steeds meer ondernemers in de regio Deurne de kracht van adverteren op DMG Radio en de website van DMG omdat ze hiermee doelgericht hun potentiële klanten bereiken in de regio. Maar ook bedrijven net buiten de regio zoals uit Bakel, Milheeze, Boekel, Roermond, Helmond en zelfs Oberhausen weten DMG te vinden als ze hun klanten willen bereiken.
Reclame maken kan via DMG voor een bedrijf, product of evenement en is betaalbaar en effectief. De radiozender van DMG is het best beluisterde station in de regio met een weekbereik van 82%.* Wanneer een ondernemer adverteert op DMG Radio wordt de reclame voor dat bedrijf of evenement wekelijks gehoord door ruim 59.000 luisteraars.* Ook adverteren op DMG Radio? Mail naar reclame@dmgdeurne.nl of bel met de verkoopadviseur van DMG, Liesbeth van Veghel via 06-25252435. (*luistercijfers NLO/Intelligence & Analyse Gemeente
Helmond)
Foto’s: Josanne van der Heijden