Bij de presentatie van de plannen voor een veiligere N270 tussen Deurne en Helmond bleken er bij de eerste informatieavond begin april nogal wat vragen en twijfels te zijn bij omwonenden. Een tweede bijeenkomst moet maandagavond meer duidelijkheid geven. Ook wordt samen met de aanwezigen besproken hoe de reconstructie van de provinciale weg het beste landschappelijk kan worden ingepast.
Eén van de manieren om de weg veiliger te maken is volgens de provincie en ingenieursbureau Tauw een groene middenberm tussen de twee rijbanen van de N270 op het gedeelte langs het Zandbos.
Kruispunt
Verder moeten de in- uitvoegstroken ter hoogte van de Bakelseweg aan gaan sluiten op het punt bij de Binderendreef en is het idee om een nieuwe afslag te maken vanaf de N270 naar de Strijpsebaan. Die moet ruimte bieden voor de verkeersstroom van en naar de toekomstige locatie voor perifere detailhandelvestigingen (PDV). Hierdoor ontstaat dan een kruispunt van de N270 met de Binderendreef en Strijpsebaan.
Het creëren van een kruising op die toch al drukke plek was één van de punten die bij de vorige bijeenkomst twijfels opriep bij de omwonenden. “In het eerste deel van de avond komen wij terug op de onderwerpen waar afgelopen informatieavond veel vragen over zijn gesteld. We zullen deze onderwerpen: doorstroming, geluid en landbouw- en fietsverkeer verder toelichten”, zegt de provincie.
Landschapsplan
Bij de tweede avond kunnen aanwezigen meedenken over het Landschapsplan aan drie werktafels. Daarvoor lichten de provincie en ingenieursbureau Tauw het Ruimtelijk Kwaliteitsplan van de N270 toe: “Dit is onze visie op de landschappelijke inpassing van de weg in de omgeving.”
De bijeenkomst vindt maandag 6 mei plaats van 19.00 tot 21.30 uur bij Zaal van de Putten aan de Milhezerweg 2 in Deurne. Bezoekers wordt gevraagd zich vooraf aan te melden door een email te sturen naar N270Helmond-Deurne@brabant.nl, met vermelding van het aantal personen dat bij de informatieavond aanwezig wil zijn.
Lees ook: Plannen voor groene middenberm tussen rijbanen op N270 van Deurne naar Helmond
Foto: Walter van Bussel